jamie-lee.reismee.nl

MET MIJN HANDEN ETEN EN CHOBE!!

Vorige week heb ik eigenlijk heel de week niet geschreven dus sorry als het allemaal een beetje kort is wat ik hieronder schrijf! Volgende keer zal ik weer wat meer proberen te uploaden..

Maandag 2 mei 2016

Vorige week ging ik voor de eerste keer naar mijn nieuwe project. Het is een soort van school / dagopvang in Maramba Compound. Toen ik daar na ongeveer een uurtje lopen aankwam, werd ik meteen met een knuffel ontvangen door Nambejeh (geen idee of ik het goed schrijf maar zo spreek je het ongeveer uit haha). Ze stelde me voor aan de kinderen en wat waren dat een schatjes allemaal. Omdat het vakantie is, is het alleen ‘babyclass’. Alleen de kinderen van een jaar of 3/4 komen dus naar school en de rest komt pas weer na de vakantie. Het schooltje is heel klein en heeft 3 kleine lokaaltjes. Na een paar uurtjes dansen, trommelen en zingen ging ik met Nambejeh naar de ’Maramba Market’ om ingrediënten te halen. Elke dag kookt Nambejeh voor de kinderen. De eerste dag maakten we nshima met chihuahua en deleleh. Nshima wordt hier door de meeste mensen bijna elke dag gegeten. Het is een soort van dikke witte prut die dan op je bord wordt geschept en dan moet je er met je handen kleine bolletjes van kneden en een kuiltje erin duwen en daarmee schep je dan bijvoorbeeld de chihuahua (soort van spinazie) op. Elke dag lunch ik samen met Nambejeh en de kinderen dus afgelopen week heb ik de hele week nshima met mijn handen gegeten. Eerst vond ik de nshima wel lekker maar na een week begin je het toch wel een beetje beu te raken. Nog 6 weken nshima te gaan!!

Van het weekend zijn we met een groep vrijwilligers naar ‘Chobe National Park’ gegaan. Chobe is een safaripark in Botswana. ’s Ochtends vroeg gingen we met de bus richting de grens en vanaf daar moesten we in een boot om de Zambezi rivier over te steken. Varend over de Zambezi rivier zagen we aan de ene kant Botswana aan de andere kant Namibië en weer aan de andere kant Zimbabwe. Best wel gaaf om zo tussen al die landen te varen. Eenmaal aangekomen in Botswana moesten we ons paspoort laten stempelen en toen konden we eindelijk in de jeep richting Chobe. In Chobe moesten we eerst al onze paspoortgegevens opschrijven en allerlei voorwaarden ondertekenen. Toen we vroegen waarom vertelde de gids ons doodleuk dat dat was voor het geval we het niet overleefden. Na allerlei papieren overal afgegeven te hebben stapten we met zijn allen in het safaribootje. Wauw dit was echt zo geweldig. Olifanten die de rivier overstaken kwamen zooo dicht bij ons bootje en dat was gewoon echt geweldig. We zagen krokodillen, impala’s, super veel olifanten, nijlpaarden en nog veel meer. We kwamen op den duur met ons bootje heel dicht bij een van de nijlpaarden. Het nijlpaard voelde zich bedreigd en dook onder. Opeens begon onze gids heel hard weg te varen en het nijlpaard zette de achtervolging in. Mijn hart klopte in mijn keel, iedereen in de boot was super bang. Gelukkig stopte het nijlpaard op den duur met volgen. Onze gids vertelde later dat het nijlpaard nooit de boot aan zou vallen maar dat het nijlpaard ons gewoon weg wilde jagen. Ik ben zo blij dat dit is gebeurd want het was zo spannend. Dit was toch wel een van de hoogtepunten van de bootsafari. Na de bootsafari werden we naar een lodge gebracht om te lunchen. We hadden een buffet en aangezien het lang geleden is dat iedereen echt lekker heeft gegeten waren we met z’n allen aan het schranzen alsof we een half jaar geen eten hebben gehad. Na de lunch gingen we het park in met de jeep. In het park zagen we zebra’s, giraffen, nog meer olifanten, nog meer impala’s, buffalo’s, gekke kleine diertjes en nog van alles. Jammer genoeg hebben we geen leeuwen of jaguars gezien maar nog steeds was Chobe een hele mooie ervaring.

X

Reacties

Reacties

Mamma

Wow wat een avontuur! Ik word er stil van! Ben in ieder geval blij dat je niet opgegeten bent door een krokodil! En wat fijn dat de mensen daar allemaal zo lief voor je zijn! Dikke knuffel van pappa en mamma Xx

Jante

Leuk om weer te lezen over al je avonturen. We zullen morgen aan je denken als we onze frietjes eten!
Ik wens je nog heel veel moois voor de komende weken.
Ik kijk uit naar je volgende bericht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active