jamie-lee.reismee.nl

WINTERJASSEN, DREADLOCKS EN PROPPEN IN EEN MINIBUS

Vrijdag 20 mei: WINTERJASSEN EN DREADLOCKS

Vanochtend begon ik rond half 8 weer aan mijn o zo geliefde wandeling naar mijn project. Eenmaal aangekomen na een uurtje wandelen was ik weer zo blij om al mijn lieve kindjes te zien. Allemaal weer super dik aangekleed omdat ze het zo koud vinden. Het wordt nu winter in Zambia en de Zambianen vinden 27 graden dus koud. Het is zo grappig om te zien dat de kids met wantjes en winterjassen naar school komen terwijl ik daar in een hemdje met zweet op mijn voorhoofd loop. Het eerste uurtje zingen we altijd allerlei liedjes. Daarna begonnen we aan de les. Vandaag ging de les over letters en hun klank. In hun schriftjes schreef ik met stippellijntjes letters die de kinderen dan over moesten trekken. Later liet ik ze de beginletter van hun naam inkleuren met daarbij een tekening van iets dat begint met die letter. B for ball bijvoorbeeld. Omdat ze op mijn project niet zo veel potloden hebben (en degene die ze hebben zijn afgebroken of half op geslepen) ben ik gisteren even naar de winkel geweest om potloden te kopen dus die kwamen vandaag goed van pas. Na de les was het tijd voor de pauze. Tijdens de pauze wilden de meisjes vandaag niets liever dan allerlei vlechtjes in mijn haar maken. Ik eindige uiteindelijk met een soort van dreadlocks haha. Ze kunnen sowieso al nooit van mijn haar afblijven. Eenmaal terug in de klas gingen we weer liedjes zingen en handjeklap spelen. De kinderen hier vinden ‘do it like i do’ helemaal geweldig. Jij zingt dan “do it like i do!” en dan zingen de kinderen “i do, i do!” en dan vervolgens doe je een gekke pose, dansmove of trek je een gekke bek die iedereen dan na doet. Dan wijs je iemand anders aan en die zingt dan weer “do it like i do” en zo verder. Na een half uurtje weer gezongen en gedanst te hebben was het tijd om te gaan helpen met koken. Vandaag was het………………. nshima!!!
Koken is toch wel een van mijn favoriete dingen om te doen hier. Het is zo speciaal. Koken doen we hier gewoon op de grond. Eerst maken we vuur in twee soort van bakken op de grond waar we dan vervolgens de pannen in zetten. Het is zo’n groot verschil met thuis waar je gewoon even het fornuis aan zet. Na gekookt en samen met de kids gegeten te hebben was het alweer tijd om naar huis te gaan. Nu zit ik hier op de bank mijn dagje te omschrijven. Het is alweer weekend en maandag begin ik al aan mijn 6e week.

X

Maandag 23 mei: PROPPEN IN EEN MINIBUS

Toen ik vanochtend aankwam op mijn project begonnen we na wat liedjes zingen aan de les. Vandaag ging het over wilde dieren. De kinderen moesten allerlei wilde dieren opschrijven in hun schriftjes. Toevallig had ik vandaag stickers van wilde dieren meegenomen dus dat kwam goed uit. De kinderen vonden het helemaal geweldig. Na de pauze gingen we verder met de letters van het alfabet zoals we dat afgelopen vrijdag ook hebben gedaan. Om 12 uur was het alweer tijd om naar huis te gaan. Heel Livingstone zit deze week zonder water dus koken konden we vandaag helaas niet doen. Gelukkig hebben we in het huis nog reservewater zodat we wel gewoon kunnen douchen. Na thuis geluncht te hebben vertrokken we naar Kubu (internetcafé). Normaal zijn er overal taxi’s te vinden maar op de een of andere manier konden we net geen taxi vinden. Na een half uur wachten op een taxi die hopelijk langs zou komen, besloten we om maar met zijn allen in een minibusje te stappen. We waren met 8 en het minibusje zat al stampvol met lokale mensen dus dat was lekker proppen maar wel een leuke ervaring. Nu zijn we dan bij Kubu en kan ik deze twee dagen online zetten. Ik hoop hierna snel weer wat online te kunnen zetten.

X

Reacties

Reacties

Mamma

Lieve schat, wat een leuk verhaaltje weer! Ben zo trots op jou!! Xx

Jante

Da's al snel weer nieuws van jou! Ik vind het ontzettend leuk om zo met je te kunnen "meeleven"!
Tot het volgende verhaal!
Groet,
Jante

Karin (mama Joost)

Wouw, als ik jou verhalen zo leest heb ik ook al geen idee dat je er weer al 5 weken zit.
Het gaat zo snel, ze boffen maar met jou die kindjes.

Joey heeft samen met Joost gelogeerd, dat was voor hem ook een uitdaging. Hij is wel trots op zijn grote zus hoor. Nou meid ,op naar je volgend avontuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active