jamie-lee.reismee.nl

SLANGENSPIES EN AFRIKAANS HANDJEKLAPSPELLETJE

Woensdag 25 mei:

Vanochtend kon ik lekker uitslapen. Het is vandaag ‘African Freedom Day’ en dus zijn de meeste scholen gesloten. Na een hele ochtend luieren hebben we met een paar vrijwilligers een paar kinderen uit de buurt meegenomen naar een soort van lokaal restaurantje om frietjes te eten. Ze vonden het helemaal leuk en het was heel gezellig. Eerder deze week had een van de kinderen uit de buurt trouwens een armbandje voor me gemaakt en dat vind ik zo lief! Helaas is het al kapot gegaan maar ik heb het nog steeds dus ik bewaar het gewoon als een herinnering. Maar goed …Toen we terugkwamen was het alweer tijd voor soccerclub. Omdat wij direct van het restaurantje kwamen waren we redelijk vroeg en de andere vrijwilligers waren nog niet op het veld. Helemaal trots kwamen een paar kinderen die al op het veld waren met een slang op een stokje gespiest naar ons toegerend. Na een heel verhaal over hoe ze de slang hadden gevangen heb ik soccerclub een keer overgeslagen en ging ik terug richting het huis voor een dutje. En daar ben ik nu dan.. Net wakker van mijn dutje. We gaan zometeen met alle vrijwilligers naar de pizzeria want het is weer pizzawoensdag!

X

Maandag 30 mei:

Het is weer maandag. De wekker ging weer vroeg af, de lange wandeling werd weer gelopen en ik zag al mijn lieve kindjes weer. Vanochtend begonnen we met een les over figuren. Ik tekende met stippellijntjes de figuren in de kinderen hun schriftjes en zij moesten die dan overtrekken. Sommige kinderen weten heel goed hoe het moet maar doen het met opzet verkeerd omdat ze je aandacht willen. En als je dan een van de kinderen aandacht geeft, willen ze dat natuurlijk allemaal! Later gingen we verder met een les over cijfers. De kinderen moesten de ontbrekende nummers in een getallenlijn invullen. Tijdens de pauze leerden de kinderen me een Afrikaans handjeklap spelletje. Ze lagen allemaal dubbel van het lachen omdat ik vrijwel elk Afrikaans woord verkeerd uitsprak haha. Na de pauze gingen we weer verder met de les en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Het was weer een leuk dagje.

X

Reacties

Reacties

Jante

Bedankt weer voor de leuke verhalen. Fijn om zo op de hoogte te kunnen blijven van alles wat jij beleeft in het verre Zambia.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active