jamie-lee.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!

Op zaterdag 16 april is het dan eindelijk zo ver. Om 17:05 uur vertrekt mijn vliegtuig vanaf Amsterdam. Eerst een keer overstappen in München en dan een keer in Johannesburg en als het goed is kom ik dan de volgende dag om 12:20 uur aan in Livingstone (Zambia). Iemand van de organisatie ‘Dream Livingstone’ staat mij dan op te wachten met een bordje waar mijn naam op staat. Pff wat zal ik blij zijn als ik dat bordje zie!! Door hem of haar word ik dan naar het ‘Sunbird Guesthouse’ gebracht waar ik hoogst waarschijnlijk meteen mijn bed in duik na deze vermoeiende lange reis van ruim 20 uur.
Als ik dan de volgende ochtend weer fris en fruitig (*kuch*) wakker word begint mijn oriëntatiedag. Deze bestaat uit een citytour door Livingstone waarbij mij o.a. wordt uitgelegd waar ik bijvoorbeeld moet pinnen en waar de marktjes zijn. Dinsdag begint dan het echte werk. Ik ga vrijwilligerswerk doen op de AGBAF school in Ngwenya compound, een dorpje nabij Livingstone. Elke dag een half uurtje op de fiets door Afrika richting mijn project. Aangezien het weer daar heerlijk is, geen probleem. Eén ding weet ik wel, dit wordt een grote cultuurschok. Van het regenachtige Nederland waar het kraanwater gewoon te drinken is en een blote navel tegenwoordig hip is, naar een super zonnig Zambia waar niet eens iedereen kraanwater heeft en blote navels taboe zijn. Nu het allemaal zo dichtbij komt wordt het toch wel heel erg spannend maar ik heb er heel veel zin in!

X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active